رهگیری مرسولات پست ملی ایران

برای رهگیری بسته خود و اطلاع از آخرین وضعیت می‌توانید با وارد کردن کد رهگیری پیامک شده، شماره بارکد یا کد قرارداد در کادر مربوطه،

از وضعیت بسته خود مطلع شوید.

برای شروع کلیک کنید:

بسته من در چه وضعیتی قرار دارد؟ به دست گیرنده رسیده یا در راه است؟ دقیقا چه زمانی مرسوله به دستم می‌رسد؟ بسته‌ای که فرستادم به موقع به دست گیرنده می‌رسد یا خیر؟ و...

این‌ها سوالاتی است که ممکن است در هر مرحله از سفر یک بسته، برای فرستنده یا گیرنده پیش آید. سیستم رهگیری شرکت ملی پست برای پاسخ‌گویی به همین سوالات مشتریان و رفع نیاز آن‌ها طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر مرحله از سفر بسته، چه به صورت سرویس درون شهری و چه ارسال به تمام نقاط کشور، با وارد کردن کد رهگیری بتوانند استعلام بسته خود را انجام دهند.

برای پیگیری بسته، شما نیاز به کد رهگیری یا شماره قرارداد دارید.

هنگام ارسال بسته، پیامکی شامل کد رهگیری، هزینه ارسال، لینک رهگیری بسته و ارزش اظهاری، برای فرستنده و گیرنده ارسال می‌شود.

فرستنده و گیرنده بسته می‌توانند در این صفحه، با وارد کردن کد رهگیری، وضعیت بسته‌ خود را استعلام کنند.

کد رهگیری و شماره قرارداد در رسید تحویل شده به فرستنده نیز درج شده و از طریق آن می‌توان به رهگیری بسته پرداخت.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد صفحه جبران خسارت مرسوله پستی شوید.

.

سوالات متداول رهگیری بسته

جواب سوالاتی که برای هر شخصی ممکن است پیش بیاید.

رهگیری مرسولات پستی چگونه است؟

مشتری محترم می‌بایستی به منظور رهگیری مرسولات ثبتی قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله را در اختیار داشته باشد. پس از آن به نشانی tracking.post.ir مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه اقدام به رهگیری مرسولات در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع نماید.

حداكثر وزن مراسلات پستي چه ميزان است؟

حداكثر وزن مراسلات پستي، به شرح زير تعيين شده است:

نامه و بسته کوچک 2 كيلوگرم
آيروگرام 10 گرم هر عدد
كارت پستال 20 گرم هرعدد
مطبوعات 2 كيلوگرم
كيسه M 30 كيلوگرم
امانت 30 کیلوگرم
پیشتاز 30 کیلوگرم

حداكثر و حداقل زمان تحويل مرسولات توسط پست پيشتاز چند ساعت است؟

حداكثر زمان تحويل يك مرسوله پيشتاز به مقصد مراکز استان ها 48 ساعت و سایر نقاط 72 ساعت خواهد بود.

هزینه‌های پستی دریافتی از مشتری شامل چه مواردی است؟

ریز هزینه‌های پستی دریافت شده از مشتری محترم شامل کرایه پستی، هزینه لفاف‌بندی و موارد مشابه در قبض رسیده فرستنده محترم که به‌صورت فیزیکی یا الکترونیک(پیامک/ ایمیل) ارایه می‌شود؛ درج می‌گردد.

علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و مانند آن توزیع نشود؛ به فرستنده محترم عودت می گردد.

در ارسال مراسلات پستي به چه مواردي بايد توجه كرد؟

نشانی دقيق و كامل گيرنده و فرستنده در محل‌هاي مشخص روی لفاف درج شود.
كد پستي فرستنده و گیرنده را حتما قيد نمایيد.
از لفاف‌هاي استاندارد و متناسب با نوع محتويات استفاده گردد و جداً از قرار دادن اشياء در داخل پاكات خودداري نمایيد.
از قرار دادن وجه نقد و ساير اوراق بهاءدار در مرسولات غیر بیمه خودداري نموده و جهت ارسال وجه نقد يا هرگونه اوراق بهاء دار از سرويس بيمه با ارزش اظهار شده استفاده نمایيد.
توجه داشته باشيد هنگام لفاف‌بندي فضاي خالي در داخل بسته به هيچ عنوان وجود نداشته باشد.
از ارسال مواد غذايي فاسد شدني مثل گوشت و انواع كالباس و مواد شيميايي مانند انواع سركه و ترشيجات جداً خودداري نمایيد.

در صورت مفقودی مرسوله پست در قبال مشتری چه مسئولیتی دارد؟

فرستنده محترم می‌تواند با مراجعه به اداره پست مبداء سرنوشت مرسوله ثبتی خود را پیگیری نموده و در صورت مفقودی یا آسیب دیدگی، مطابق مقررات، درخواست جبران خسارت نماید.