معرفی و بررسی لگو فراری دیتونا

Thursday، ۲۰ Mehr ۱۴۰۲

اولین برداشت ها
با توجه به اینکه این مجموعه یک مدل برتر بر اساس یک ماشین اسپرت لوکس درجه یک است، بخش نوآوری طراحی گروه LEGO 42143 فراری Daytona SP3 را در یک جعبه زیبا پیچیده کرده است.

اندازه منحصربه‌فرد جعبه سوپراسپرت Technic را از سایر بسته‌بندی‌ها متمایز می‌کند و همانطور که انتظار می‌رفت، از حدود 4000 قطعه و دو کتاب دستورالعمل سنگین است. کشیدن درب به بالا و خاموش کردن، نمای دیگری از مجموعه لگو و عکسی از فراری واقعی را نشان می دهد. سطوح با ترکیبی از براق و بافت‌های مات تکمیل شده‌اند که در جلد لغزنده کتاب همراه با اجرای محدود، حس کمال، منعکس شده‌اند. هم جعبه مجموعه و هم جلد کتاب دارای نوارهای مسابقه ای با بافت ترکیبی هستند که به طرز ماهرانه ای از بالابرهای تکنیک تقلید می کنند.

جعبه بیرونی که در کنار خود قرار گرفته است، سه "جعبه ساخت" مجزا با نوارهای قرمز، فیبر کربن سیاه و مستطیل های نقره ای را نشان می دهد. اینها سپر عقب آجدار ماشین واقعی و لوله های اگزوز و خمیدگی زاویه ای جزئی در گوشه های مقوایی هستند که یادآور بدنه فراری هستند.

ساخت محصول
گیربکس هشت سرعته پیچیده در هسته اصلی ساخت قرار دارد. "گیربکس" در اینجا یک اصطلاح مناسب است زیرا سه قاب تکنیکی 11 x 15 روی هم یک جعبه باز برای جمع شدن دنده‌ها ایجاد می‌کنند. گیربکس به دو نیمه تقسیم می‌شود که یک مرحله اول دو سرعته پراکنده در سمت راست خودرو قرار دارد. یک بخش چهار سرعته بزرگتر در سمت راننده. همانطور که در پلاک اطلاعات سبک UCS ذکر شده است، یک فراری واقعی Daytona SP3 تنها هفت دنده دارد. حداقل در این جنبه، سازندگان لگو در ازای پول خود خودروی بیشتری دریافت می‌کنند تا مشتریان فراری که بیش از 2 میلیون دلار برای یک چیز با اندازه کامل کم می‌کنند.

تکمیل جعبه 1 باعث می‌شود که همه پیشرانه‌ها، فرمان، و اجزای سیستم تعلیق را به‌صورت یکپارچه و خالی مشاهده کنید. مانند جاده سرعتی بین‌المللی دیتونا، گشتاور مسیری را دنبال می‌کند که به جلو و عقب خم می‌شود. خروجی موتور V12 تنفس طبیعی به جلو می رود، از طریق یک "محافظه انتقال" بین صندلی ها، از طریق گیربکس، و زیر و پشت محور عقب - Daytona SP3 دیفرانسیل عقب است. یکی از چرخ دنده های جعبه انتقال از بالای کنسول وسط درست در پشت انتخابگر قرمز برای تغییر از جلو به خنثی و عقب نگاه می کند.

مدل تمام شده

برای طرفداران خودرو و تکنیک که عاشق بدنه منحنی خوب هستند، 42143 فراری دیتونا SP3 آن را ارائه کرده است. خودروی واقعی نشانه‌های طراحی را از نمونه‌های اولیه خودروهای مسابقه‌ای دهه 60 گرفته است که در مسابقه استقامتی 24 ساعته دیتونا در سال 1967 در هر سه جایگاه به پایان رسید. این ابرخودروی مدرن برای وفاداران فراری 1% از هر نظر عددی از آن ماشین‌های مسابقه‌ای بهتر عمل می‌کند، و اعداد کلیدی Daytona SP3 بر روی پلاک سری Ultimate Collector در مجموعه Technic چاپ شده‌اند.

سپر عقب آجدار متمایز از صفحات و کاشی های لگو معمولی ساخته شده است و یکی از بزرگترین بخش های سیستم است که تا به حال در یک مجموعه تکنیک دیده شده است.

باز کردن محفظه موتور می تواند مشکل باشد. اگر عرشه عقب فقط از یک طرف بلند شود، خم می شود و خطر جدا شدن صفحه سیاه 2×2 و دو کاشی ترانس مشکی از سپر عقب وجود دارد. کاپوت عقب را واقعاً نمی توان از مرکز گرفت - بالابر دو دستی متعادل تنها راهی است که برای بلند کردن مطمئن آن و نگه داشتن آن برای مدتی در جای خود پیدا کردم. پس از بالا آمدن، با فشار دادن دو اهرم زرد مخفی، از راه دور درهای والا و غیرعملی را باز کنید.